Filtry
400 zł1 300 zł

Nowe modele

1—6 z 6 towarów
W magazynie
780 zł
W magazynie
440 zł 740 zł
W magazynie
740 zł
W magazynie
1 230 zł
W magazynie
910 zł
W magazynie
560 zł

W jaki sposób równoważenie obciążenia przyspiesza ładowanie?

Często po zakupie auta elektrycznego pojawia się chęć jak najszybszego naładowania samochodu w domu. Ale początkowo sieć elektryczna domu nie była zaprojektowana dla tak dużego konsumenta, jak akumulator samochodu elektrycznego, który może nieprzerwanie pobierać prąd do 32A przez kilka godzin. Większość domów jest wyposażona w ograniczniki mocy do 5 kW lub wyłączniki 25 A dla każdej fazy.

W takim przypadku nieodzownym urządzeniem będzie dynamiczny system równoważenia obciążenia.To urządzenie pozwala przyspieszyć proces ładowania bez obciążania istniejącej instalacji elektrycznej. Cena modułu bilansującego jest znacznie niższa niż koszt ponownego przyłączenia umowy na wyższą moc, a tym bardziej kary za przekroczenie limitów. Zakup modułu do dynamicznego ładowania samochodu elektrycznego będzie opłacalną decyzją już od pierwszego dnia użytkowania.

Jakie samochody elektryczne nadają się do dynamicznego ładowania?

Podczas procesu ładowania samochód elektryczny całkowicie podlega parametrom ładowarki, która ma za zadanie monitorować parametry sieci i ustawiać moc dostępną dla auta elektrycznego. Dlatego każdy samochód elektryczny z gniazdem Type 2, Type 1 lub GB/T jest zaprojektowany tak, aby dynamicznie dostosowywać pobór prądu podczas całego procesu ładowania. W ten sposób projektuje się dziś wszystkie pojazdy elektryczne na świecie. W żaden sposób nie szkodzi to układowi elektrycznemu samochodu i nie wpływa w żaden sposób na żywotność baterii, a jedynie służy do bezpiecznego ładowania w warunkach ograniczonej mocy.

Jak przebiega proces ładowania samochodu elektrycznego?

Podczas ładowania moduły bilansowania dynamicznego przekazują do stacji ładowania samochodu elektrycznego informacje o całkowitym zużyciu: prąd, moc, napięcie. Z kolei tankowanie elektryczne odejmuje tę moc od całkowitego limitu dla domu i przenosi dopuszczalny bilans na ładowanie samochodu elektrycznego. W takim przypadku natychmiast po wyłączeniu potężnych urządzeń AGD, takich jak kuchenka elektryczna, czajnik czy grzejnik, zostanie przekazana darmowa moc, aby przyspieszyć proces przywracania rezerwy chodu. A dla ogranicznika mocy (licznik firmy energetycznej) całkowite zużycie pozostanie w normalnym zakresie, nie wyłączy napięcia.

Kto potrzebuje dynamicznego wyważania?

W porównaniu z urządzeniami gospodarstwa domowego samochód elektryczny jest dość dużym konsumentem energii i może z łatwością pobierać do 7 kW w każdej fazie. Jeśli masz w domu podpisaną umowę na moc mniejszą lub trochę większą, to system równoważenia obciążenia jest po prostu niezastąpiony. Przy wejściu do domu znajdują się inteligentne liczniki lub automatyczne wyłączniki (AB), które zaraz po przekroczeniu limitu wyłączają napięcie w całym domu. W takich warunkach ładowanie samochodu elektrycznego jest dość trudne, bo poza tym w domu znajdują się inne odbiorniki, np. czajnik o mocy 2 kW czy piec o mocy 5 kW. A w nocy, podczas ładowania, ogrzewanie domu może się włączyć zgodnie z harmonogramem, licznik w tym momencie wyłączy całą sieć, rano będzie zimno i samochód elektryczny nie jest naładowany, load balancer by na to nie pozwolił. Jeśli twój limit jest niższy niż 40A, w większości przypadków jest to 25A lub 5 kW na fazę, to powinieneś kupić urządzenie, które zmniejszy obciążenie po przekroczeniu limitu i jeśli to możliwe bezpiecznie przyspieszy proces ładowania bez wyłączania moc całego domu.

Kompatybilność stacji ładowania

Inteligentne ładowanie wymaga inteligentnych urządzeń. Proces równoważenia dynamicznego powinien być szybki, a jakość komunikacji możliwie niezawodna i odporna na błędy. Każdy producent stara się, aby transfer parametrów pomiędzy stacją ładującą a modułem autobalansującym odbywał się z minimalnym opóźnieniem i maksymalną prędkością. Dlatego tylko produkty tej samej marki będą kompatybilne. Inteligentny moduł i prosta ładowarka dołączona do samochodu nie zadziałają tutaj. W naszym sklepie dostępne są różne cenowe moduły równoważenia obciążenia dla jednofazowych i trójfazowych samochodów elektrycznych. Warto zaopatrzyć się w stację ładującą i moduł balansujący tego samego producenta, wtedy proces podziału mocy będzie działał jak najbardziej stabilnie i wydajnie.

Proces instalacji modułu

Większość brandów wyprodukowała taki produkt w postaci modułu na szynę din, który należy zainstalować za pomocą kryształu górskiego za ogranicznikiem mocy. Urządzenie zlicza całkowite zużycie domu i przesyła parametry do stacji. Podczas montażu balansera trójfazowego należy zwrócić szczególną uwagę na połączenie faz, konieczne jest, aby numeracja faz pokrywała się ze stacją ładującą, tylko w tym przypadku pomiary i balansowanie będą działać poprawnie.

Biorąc pod uwagę opcje, musisz wziąć pod uwagę, że istnieją modele z połączeniem przewodowym i istnieją opcje komunikacji radiowej lub Wi-Fi. Oba typy wymian są stabilne, ponieważ są testowane przed wydaniem. W przypadku połączenia fizycznego nadal trzeba poprowadzić cienki kabel od skrzynki wyłącznika do stacji ładującej. Jeśli pozwala na to odległość, możesz ustawić opcję WI-FI tak, aby działała przez domowy router WIFI lub bezpośrednio nawiązywać połączenia między urządzeniami. Specjaliści EVnoon pomogą Ci w wyborze i w razie potrzeby zainstalują stację ładowania „pod klucz” wraz z takim balanserem.