Tesla
  • Model 3
  • Model Y
  • Model S
  • Model X
  • BMW
  • i4
  • iX
  • i3
  • iX xDrive40
  • iX3
  • i3s 120 Ah
  • Audi
  • e-tron GT
  • e-tron Q4 Sportback
  • e-tron S 55 quattro
  • e-tron S Sportback
  • Mercedes
  • b250e
  • EQC 400
  • GLE 350 DE Hybrid
  • EQA
  • EQE
  • EQS
  • EQB
  • EQV
  • eVito
  • Jaguar
  • I-Pace EV400
  • Porsche
  • Taycan
  • Taycan Sport Turismo
  • Taycan 4S
  • Cayenne E-Hybrid
  • Panamera E-Hybrid
  • Volkswagen
  • ID.4 Pure
  • ID.6 Pure Pro
  • e-Up!
  • ID.3 Pro
  • e-Golf
  • ID. Buzz
  • ID.5 Pro
  • Nissan
  • Leaf
  • Sylphy
  • Ariya
  • Leaf e+
  • e-NV 200
  • Hyundai
  • IONIQ 5
  • IONIQ Electric
  • Kona Electric
  • Polestar
  • 2 Long Range
  • 2 Standard Range
  • 5 2024
  • Volvo
  • C40 Recharge
  • XC40 Recharge
  • XC40 Recharge Twin
  • Landrover
  • Range Rover PHEV 2022
  • Range Rover P510e
  • Range Rover EVOQUE PHEV
  • Range Rover Velar PHEV
  • Range Rover Defender 2021
  • Range Rover Sport phev
  • Renault
  • Megane E-Tech EV60
  • Zoe
  • Kangoo E-tech 2022
  • City K-ZE
  • Rivian
  • R1T
  • R1S
  • Peugeot
  • e-208
  • e-Rifter
  • e-Expert Combi
  • e-Traveller Long
  • Mazda
  • MX-30
  • Ford
  • Mustang Mach-E SR
  • Mustang Mach-E GT
  • Cupra
  • Born
  • Lexus
  • UX 300e
  • NX PHEV SUV
  • Lucid
  • Air Dream Edition
  • Air Grand Touring
  • Air Pure
  • Air Touring
  • Opel
  • Corsa-e
  • Mokka-e
  • Vivaro-e Combi
  • Zafira-e Life
  • Combo-e Life
  • Toyota
  • RAV4 EV
  • bZ4X
  • PROACE
  • Chevrolet
  • bolt 2020
  • volt
  • KIA
  • e-Soul
  • EV6
  • e-Niro
  • MG
  • ZS EV
  • Marvel R Performance
  • MG5 EV Long Range
  • Honda
  • M-NV
  • X-NV
  • e Advance
  • Fisker
  • Ocean
  • Karma
  • Skoda
  • Enyaq iV
  • Enyaq iV 50
  • Citroen
  • e-C4
  • e-C5
  • e-Berlingo
  • e-SpaceTourer
  • e-Jumpy Combi
  • Mini
  • Cooper SE
  • Countryman Cooper 2022
  • Fiat
  • 500e
  • Genesis
  • GV60
  • Smart
  • EQ
  • JAC
  • iEV7s 2019
  • iEV6E 2018
  • NIO
  • ES6
  • ES8
  • DS
  • 3 Crossback E-Tense
  • Aiways
  • U5
  • X Peng
  • G3
  • P7
  • P5
  • BYD
  • HAN
  • Tang EV600
  • Seal
  • e5
  • Baic
  • eu5
  • ex5
  • Zeekr
  • 001
  • Samochód elektryczny ma wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi autami z silnikiem spalinowym. Główną zaletą jest uzupełnianie asortymentu w oczekiwaniu na właściciela stojącego przy parkingu biurowym lub w garażu.

    Zakup domowej stacji ładowania po raz pierwszy może być trochę trudny – to stosunkowo duża inwestycja. Dlatego Twoja decyzja wymaga czasu, aby dokładnie przemyśleć. W tym artykule dowiesz się, jakie stacje należy dobrać do Twojego samochodu elektrycznego. A kiedy klikniesz na markę samochodu, zostaną wybrane optymalne stacje z kalkulacją czasu ładowania dla każdego modelu.

    Którą stację wybrać: uniwersalną czy specjalną od producenta

    Chcemy od razu obalić mit o specjalnych stacjach ładowania dla konkretnej marki samochodu. Jeśli stacja posiada certyfikat jakości według wszystkich norm, to równie dobrze naładuje każdy samochód elektryczny. Najważniejsze, że wtyczka stacji pasuje do gniazda ładowania w samochodzie. To jak z benzyną: nie ma benzyny do konkretnej marki Audi, Bmw, Mercedesa czy Nissana. Dzięki ładowarce stacja jakości obsługuje protokół pełnego ładowania, który jest wdrażany w fabrykach produkujących akumulatory wysokonapięciowe do samochodów. Jeśli jesteś zwolennikiem oficjalnych urządzeń producentów samochodów, są takie w naszym katalogu. Ale często jest to stacja innej firmy z naklejką ulubionej marki auta.

    Nie zwracaj uwagi na najtańsze stacje, w których protokół transmisji nie jest w pełni zaimplementowany i nie ma sygnału -12V. W najlepszym razie po prostu się nie ładuje. W najgorszym przypadku może wyrzucić błędy do komputera pokładowego i będziesz musiał udać się do serwisu, aby funkcja ładowania znów działała.

    Jak wybrać stację ładowania samochodów elektrycznych?

    Najlepiej wybrać stację w zależności od liczby faz w domu i w luku ładowania samochodu elektrycznego. Jeśli masz w domu trzy fazy i port ładowania typu 2 lub GB/T ze stykami trójfazowymi, to są to najlepsze warunki do ładowania w domu. Rozproszone ładowanie w trzech fazach równomiernie obciąży Twoją sieć, bez zauważalnego spadku.

    Jeśli masz w domu tylko jedną fazę, nie denerwuj się. W trybie jednofazowym falownik może pracować równolegle i pobierać energię równą dwóm fazom. Takie tuningowanie do 32A może wykonać BMW i3, Mercedes B250, Audi e-tron, Jaguar i-pace 2020. Skontaktuj się z naszymi ekspertami, a powiemy Ci, czy Twój model samochodu może zużywać 7,4 kW w trybie jednofazowym. A może nadal jest ograniczony do trzech kilowatów, niezależnie od liczby faz.

    • Samochody elektryczne z UE - wyposażone w port ładowania Type 2, czyli Mennekes. Takie złącze ma 3 lub 5 styków mocy, do ładowania jednofazowego lub trójfazowego. W pełni elektryczne modele w jednej fazie mogą otrzymać do 32 A 7 kW, a hybrydy do 16 A 3,7 kW. Europejskie samochody elektryczne z Type 2 są głównie wyposażone w pokładowy falownik o mocy 11 kW (3 * 16 A), a 22 kW jest opcją dla wielu producentów samochodów. W bardzo rzadkich modelach Mercedesa EQC 2014-2019 można znaleźć wariant dwufazowy, ładujący 16 A w dwóch fazach.
    • Samochody elektryczne z USA - dostarczane ze złączem ładowania Type 1, inna nazwa to J1772. Taki port ma 3 styki zasilania i jest przeznaczony tylko do ładowania jednofazowego 220-240 woltów. Maksymalna moc u wielu Amerykanów to 32 A 7,4 kW, tylko Tesla może pobierać prąd do 48 A 11 kW, a Audi e-tron do 40 A 9,2 kW przez linię 220 V.
    • Samochody elektryczne z Chin przyjeżdżają do nas z ładowaniem typu GBT, a dokładniej GB/T 20234.2-2015. Z wyglądu taka wtyczka jest bardzo podobna do europejskiego „odwróconego” Type 2. Dlatego oficjalne chińskie samochody elektryczne są wyposażone w Type 2 w Europie. Wtyczka zakłada wprawdzie moc ładowania do 22 kW, ale prawie wszystkie samochody elektryczne pobierają prąd przemienny tylko w jednej fazie do 32A 7,4 kW. Chociaż baic eu5 może zużywać wszystkie 3x32A w trzech fazach.

    Jakie funkcje powinny być obowiązkowe w ładowarce?

    Jest tylko kilka głównych funkcji, odpowiadają one za bezpieczeństwo podczas procesu ładowania:

    • Ochrona przed porażeniem prądem - najważniejszą rzeczą, która powinna znajdować się wewnątrz stacji. Taki moduł ochroni Cię w przypadku kontaktu z metalową powierzchnią obudowy. Upływ prądu może wystąpić w nieprawidłowo naprawionym samochodzie elektrycznym, w którym izolacja przewodów pod maską jest uszkodzona lub w obudowie znajduje się styk akumulatora. W pierwszym przypadku wystarczy ochrona przeciwporażeniowa typu A (30mA), do ochrony DC akumulatora wysokonapięciowego 400V wymagana jest ochrona przeciwporażeniowa typu B DC (6mA).
    • Monitorowanie uziemienia – w przypadku przebicia izolacji, np. w deszczu, do ziemi trafi niebezpieczne napięcie, a ochrona przed porażeniem prądem natychmiast wyłączy proces ładowania do czasu wyjaśnienia przyczyn. Wysokiej jakości stacja ładująca cały czas monitoruje obecność uziemienia, a nie tylko na początku procesu podłączania wtyczki.
    • Kontrola jakości napięcia - wysokie napięcie jest niebezpieczne dla falownika wewnątrz pojazdu elektrycznego, terminowe wyłączenie zapobiegnie awarii. Znane marki produkują stacje ładowania z ochroną sprzętową i programową przed takim przypadkiem.

    Wszystkie inne funkcje zwiększają wygodę użytkownika i nie wpływają na bezpieczeństwo. Takie urządzenia mogą być wyposażone w zdalny dostęp, wyświetlacz, aplikację na smartfona, równoważenie obciążenia i inne przydatne rzeczy. Urządzenie z timerem może ładować się o określonej porze nocnej, kiedy prąd jest najtańszy.

    A może sam możesz zamontować osłonę do auta elektrycznego?

    Ta opcja jest odpowiednia dla majsterkowiczów, którzy chcą samodzielnie zmontować ładowarkę jako projektant. W sklepie internetowym EVnoon możesz samodzielnie kupić komponenty do montażu stacji ładującej. Ale chcemy od razu ostrzec, że nie będzie tańszy niż niektóre gotowe urządzenia. Zaopatrz się natychmiast, mając wystarczająco dużo czasu i wysiłku, aby zagłębić się w temat i obwody montażowe. W końcu taka stacja jest potrzebna do samochodu elektrycznego do bezpiecznego ładowania. Niezawodność długotrwałej transmisji prądu o dużej mocy będzie zależeć od Twojego zespołu. Zaletą samodzielnego montażu puszki może być wiara w niezawodne dokręcenie śrub pomiędzy elementami. Ale kontrolery DIY często nie błyszczą funkcjonalnością. O wiele bardziej racjonalnie jest kupić gotową ładowarkę, która ze względu na masowy montaż może wyjść taniej, a zaoszczędzisz sporo czasu.

    A masowa produkcja zawsze wymaga certyfikatów, więc nie trzeba się martwić o niezawodność. Ale jeśli potrzebujesz podłączyć stację do inteligentnego domu, powinieneś zwrócić uwagę na modele z otwartym dostępem API. Są to gotowe stacje znanych marek z gwarancją, które pozwalają zintegrować ładowanie poprzez protokół OCPP lub REST API z domowym systemem zarządzania, takim jak Home Assistant, OpenEnergyMonitor, majordomo czy Tasmota.

    Gdzie kupić odpowiednią bezpieczną ładowarkę?

    Możesz kupić lepsze stacje ładowania samochodów elektrycznych w naszym katalogu EVnoon. Nasz wysoce wyspecjalizowany sklep oferuje wyłącznie wysokiej jakości i bezpieczne ładowarki do każdego zadania. Eksperci techniczni pomogą Ci w wyborze dowolnego modelu auta elektrycznego, sprawdzą parametry portu ładowania oraz ilość faz w Twoim garażu i samochodzie.

    Jeśli potrzebujesz zainstalować stację ładującą, prześlij nam film z wybranego miejsca instalacji. Doświadczeni elektrycy wstępnie ocenią plan pracy i zabiorą ze sobą wszystko, czego potrzebujesz do szybkiej instalacji podczas jednej wizyty. Jednocześnie sprawdzą jakość uziemienia, gęstość izolacji, dostosują stację do możliwości Twojego gniazdka w garażu lub zainstalują nowe mocne gniazdko do szybkiego ładowania.