Filtry
2 100 zł5 900 zł

Nowe modele

1—18 z 29 towarów
Bestseller
W magazynie
2 740 zł
Bestseller
W magazynie
4 280 zł
W magazynie
4 610 zł
Bestseller
W magazynie
4 280 zł
W magazynie
2 500 zł
W magazynie
3 560 zł
W magazynie
2 990 zł
W magazynie
2 960 zł 2 990 zł
W magazynie
3 910 zł
W magazynie
3 190 zł
W magazynie
3 310 zł
W magazynie
3 190 zł
W magazynie
2 110 zł
W magazynie
2 690 zł
W magazynie
3 490 zł
W magazynie
5 810 zł
W magazynie
3 690 zł
W magazynie
4 860 zł

Samochody elektryczne szybko zyskują popularność w Polsce. W przeciwieństwie do samochodów benzynowych, samochody elektryczne nie wykorzystują do poruszania się paliw kopalnych, więc nie potrzebują stacji benzynowych. Do zasilania akumulatora wymagana jest ładowarka. Samochód jest z nim połączony i zasilany jego energią.

Dlaczego potrzebujesz ściennej stacji ładującej i jakiej pojemności?

Do samochodu elektrycznego należy dokupić osobistą ładowarkę, aby bezpiecznie przekazywać energię do auta bez ryzyka zwarcia. Samochody elektryczne można ładować z domowego gniazdka, ale powoduje to duże obciążenie okablowania i wkrótce powoduje przepięcie. Przy użyciu naściennej ładowarki elektrycznej zwiększa się nie tylko bezpieczeństwo, ale także prędkość – samochody elektryczne ładują się kilka razy szybciej niż gniazdko, które znajduje się w zestawie.

W przypadku większości hybrydowych samochodów elektrycznych odpowiednia jest ładowarka elektryczna o minimalnej mocy 3,7 kW, ale takie hybrydy jak Panamera E-Hybrid i Mercedes GLE 450 DE przyjmują moc do 7 kW (32 A) i nie potrzebują więcej. Zakup urządzenia o większej mocy będzie oczywiście stratą pieniędzy, jeśli w najbliższym czasie nie ma planów zakupu czysto elektrycznego samochodu.

Stacji ładowania na 11 kW jest powszechnie używany przez większość samochodów elektrycznych. Porównując standardowe urządzenie, które wchodzi w skład zestawu, różnica jest od razu widoczna – np. BMW i3 ładuje „pełny bak” ze standardowego gniazda 10-12 Amper (~2 kW) przez 10 godzin, podczas gdy 11 -kilowat stacja zajmuje tylko 3 godziny.

Niektóre samochody elektryczne zużywają ponad 11 kilowatów i wymagają stacji o mocy do 22 kW. Ponieważ jednak ładowanie akumulatora samochodowego wysokiego napięcia trwa co najmniej dwie godziny, warto zastanowić się, czy potrzebna jest tak duża moc. Cóż, dla wielu samochodów elektrycznych, zwłaszcza z Chin czy USA, wystarczy jedna faza do 7 kW.

Tryby działania ładowania elektrycznego instalacji zawiasowej

Międzynarodowa norma IEC 61851-1 reguluje 4 tryby:

  1. Mode 1 jest najbardziej niebezpiecznym sposobem. Ładowanie odbywa się za pomocą zwykłego przedłużacza, nie ma kontroli nad współpracą między źródłem prądu a autem. Tryb jest niebezpieczny, ponieważ nie można pozostawić samochodu bez nadzoru - możliwe jest przegrzanie sprzętu. Ładowanie trwa długo, kabel nie jest niczym chroniony.
  2. Mode 2 - samochód jest ładowany tym samym kablem, ale z wbudowanym kontrolerem. Monitoruje temperaturę sprzętu i uziemienie. Bezpiecznik chroni urządzenie przed przegrzaniem i przepięciami. Samochód ładuje się powoli.
  3. Mode 3 - używany jest specjalny kabel ze złączami na każdym końcu. Najpopularniejsza metoda - ten tryb jest powszechny w stacjach zaczynając od 3,7 kilowatów do użytku domowego, a kończąc na 22 kW dla objętości przemysłowych.
  4. Mode 4 - połączenie odbywa się bezpośrednio z akumulatorami, dzięki czemu możliwe jest pokonanie ograniczenia maksymalnego prądu. Metoda jest uważana za najszybszą, ale jest bardzo droga, dlatego jest powszechna tylko na autostradach. W końcu koszt takiego falownika jest czasem droższy niż sam samochód elektryczny.

Rodzaje złączy samochodów elektrycznych

Oprócz klasyfikacji ładowania istnieje podział według typów wtyczek, który jest regulowany przez międzynarodowe normy IEC 62196-2 dla prądu przemiennego i IEC 62196-3 dla prądu stałego:

  1. Type 1 – okrągła obudowa z trzema stykami roboczymi i dwoma stykami sterującymi. Wśród cech konstrukcyjnych wyróżnia się zatrzask, aby zapobiec przypadkowemu rozłączeniu. Prąd maksymalny - 80A, napięcie - 240V. Typ wtyczki został zaprojektowany specjalnie dla USA i Japonii, które wykorzystują jednofazowe ładowanie prądem przemiennym. Występują na terenie Korei Południowej. Warto zauważyć, że większość samochodów elektrycznych pobiera do 32A prądu Type 1, a tylko dla Audi e-tron, Mercedesa B 250 i Tesli Model S/3/X/Y prąd może wynosić 40A lub nieco więcej.
  2. Type 2 – jest oficjalnym typem dla wszystkich urządzeń używanych na terenie Unii Europejskiej. Jest dalej podzielony na kilka odmian do ładowania jednofazowego i trójfazowego. Ładowanie elektryczne jednofazowe nie posiada styków L2 i L3, a cena ładowania będzie tańsza, ale czas sesji ładowania będzie dłuższy. Wymiary są takie same, opcje te są wymienne, ale typ trójfazowy nie będzie działał z pełną wydajnością. Zgodnie z normą napięcie wynosi 400 V, maksymalny prąd to 63 A dla trzech faz. Ale de facto producenci samochodów stosują falowniki 3 x 16A (~11kW) lub opcjonalnie 3 x 32A, co daje około 22kW.
  3. GBT - chińskie wtyczki o dużej mocy. Zewnętrznie podobny do Type 2, ale jednocześnie niekompatybilny. Ponieważ jest to technologia chińska, na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej przy imporcie konieczna jest wymiana portu, co jest wykonywane przez oficjalnych dealerów, ale przy imporcie „szarych” chińskich samochodów ładowanie port nie jest zmieniany, co stwarza szybkie zapotrzebowanie na stacje ładowania z wtyczką GBT. Większość „Chińczyków” również zużywa 7 kW, a tylko kilka modeli, na przykład BAIC EU5, będzie w stanie ładować do 22 kW w trzech fazach. Dostępne są również adaptery do chińskich aut elektrycznych, które umożliwiają ładowanie aut na europejskich stacjach.
  4. Tesla USA - używane wyłącznie w samochodach Tesla. Opatentowana sprężarka Tesli. Potrafi naładować Teslę od zera do stu procent w 75 minut. Cena stacji ładującej z wtyczką Tesla UMC jest znacznie droższa, ponieważ nie można kupić nowej wtyczki ze względu na ograniczenia producenta.

Gdzie zainstalować ładowarkę ścienną do samochodów elektrycznych?

Ładowarkę do samocodów elektrycznych można zainstalować niemal wszędzie. Oto najbardziej udane wersję:

  1. Ściana prywatnego domu - ładowarka nie przekracza wagi 5 kg, więc nawet stara ściana z łatwością ją utrzyma. Aby zabezpieczyć się przed opadami zewnętrznymi, takimi jak deszcz, śnieg, mgła, oblodzenie, należy sprawdzić obecność zabezpieczenia przeciwwilgociowego obudowy stacji, powinno to być co najmniej IP65. Aby urządzenie było naprawdę bezpieczne i w upale należy wybrać stacje z deklarowaną możliwością instalacji na ulicy. W takich modelach oprócz szczelności, wewnętrzna elektronika jest również umieszczona w taki sposób, aby nie przegrzewała się na słońcu. Jeżeli stacja nie jest odporna na wilgoć, musi być wyposażona w zabezpieczenie przed wilgocią – daszek lub skrzynkę, co często komplikuje montaż i zmniejsza oszczędności.
  2. Garaż - tutaj urządzenie będzie chronione przed opadami atmosferycznymi i będzie zlokalizowane blisko miejsca parkowania samochodu. Garaże posiadają gniazda do ładowania auta elektrycznego, co nie wymaga dodatkowej instalacji okablowania.
  3. Parking – tutaj dobrze sprawdzają się stacje ładowania z zarządzaniem online, które eliminują niedogodność odbioru rozładowanego samochodu elektrycznego w krytycznej sytuacji. Tutaj lepiej wybrać stacje z możliwością powiadomienia o nagłej przerwie w dostawie prądu, aby mieć całkowitą pewność, że Twój samochód nie zawiedzie Cię przed podróżą.

Bez wiedzy elektrycznej zainstalowanie ładowarki będzie dużym wyzwaniem. Skorzystaj z usług naszych profesjonalistów. Specjalizując się w uchwytach ściennych, mogą podłączyć skrzynkę bez narażania komunikacji. Przed montażem warto również sprawdzić jakość uziemienia, a nie tylko jego obecność. Skontaktuj się z nami, a doświadczeni elektrycy z przyrządami pomiarowymi zainstalują stację ładującą i przeprowadzą testy jakości okablowania w Twoim domu.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze stacji ładowania samochodów elektrycznych

Można kupić bezpieczną stację, jeśli zwrócisz należytą uwagę na główne wskaźniki:

  • Producent - nie należy brać najbardziej budżetowych urządzeń, ponieważ jest to bezpieczeństwo samochodu elektrycznego, warto zapoznać się z opiniami właścicieli. Cena taniego ładowania pojazdów elektrycznych może stać się dużym problemem w ciągu 3-6 miesięcy, niwelując oszczędności na zakupie niebezpiecznego sprzętu.
  • Kraj producenta - każdy z krajów producenta kładzie nacisk na rodzaj złącza oraz rygorystyczność organów certyfikujących.
  • Certyfikaty jakości – pierwszeństwo przy zakupie mają firmy posiadające potwierdzenie jakości komponentów. Najlepsze certyfikaty są europejskie z oznaczeniem CE. Wtedy będą Państwo mieli pełne zaufanie do właściwej kontroli w laboratoriach zgodnie z normami.
  • Moduły zasilania - przekaźniki wytrzymują napięcie do 250V, styczniki - do 1000V. Ponieważ styczniki mają komorę gaszenia łuku i o rząd wielkości większą powierzchnię styku miedzi. Zdecydowanie zalecamy rozważenie urządzeń stycznikowych. Zasób takich stacji jest wielokrotnie większy i nie ma niebezpieczeństwa zablokowania się przekaźnika. Jako minus jest to waga, dzięki niewielkim rozmiarom urządzenia na przekaźniku mogą ważyć o 500 gram mniej.
  • Moc - odpowiednia jest 3,7 lub 11 kW. Przepłacanie za 22 kilowaty jest bezcelowe, ponieważ niewiele samochodów elektrycznych może zużywać tyle energii.
  • Gwarancja serwisowa - w przypadku awarii możesz zwrócić pudełko i otrzymać nowe urządzenie gratis. Należy pamiętać, że większość urządzeń z Chin nie ma serwisu i musi zostać odesłana do producenta na własny koszt.
  • Ochronne urządzenia wyłączające i kontrola uziemienia - obecność mechanizmów ochronnych ochroni ładowarkę i samochody elektryczne przed przepięciami i porażeniem prądem.
  • Elastyczność kabla podczas mrozu. Tutaj wszystko jest jasne, jeśli kabla nie da się rozwinąć zimą, to będzie problematyczne.

Dlaczego warto kupić u nas własną elektryczną stację paliw do domu?

Kupując u nas stację ładującą otrzymasz:

  • gwarancja i szybki serwis
  • modele od sprawdzonych producentów
  • ustawienia po zakupie
  • odpowiedzi na pytania dotyczące wyboru stacji
  • rabaty na kolejne zakupy.

Wybierając samochód elektryczny, zwróć uwagę na ładowarki, które do niego pasują, aby proces ładowania przebiegał szybko i bezpiecznie. Skontaktuj się z naszymi ekspertami, a dobiorą najlepszą ładowarkę do Twojego samochodu elektrycznego i potrzeb! To nic nie kosztuje i pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze na błędnych zakupach.