Nowe modele
Świat samochodów elektrycznych nie wypracował jeszcze jednolitego standardu ładowania samochodów elektrycznych. Wynika to z regionalnej specyfiki produkcji, dostaw i eksploatacji aut elektrycznych. Dlatego ważne jest dla kierowców elektrycznych, zwłaszcza z rynków, na których stosowane są modele z różnych krajów, aby zrozumieć różnice i specyfikę stacji ładowania z różnymi typami złączy.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych dzielą się na dwa główne typy:
Stacje użytku publicznego to “elektryczne stacje benzynowe,”, do których dostęp za określoną opłatą mają wszyscy właściciele samochodów elektrycznych. Ogólnie jest to wygodne rozwiązanie do ładowania auta elektrycznego, ale ma kilka wad:
Stacje użytku publicznego są idealne dla posiadaczy samochodów elektrycznych, którzy mieszkają głównie w mieszkaniach i nie mają możliwości zainstalowania osobnej ładowarki.
Prywatne stacje ładowania mogą pozwolić sobie mieszkańcy prywatnych domów, którzy mają możliwość zainstalowania osobistego kompleksu ładowania do użytku osobistego.
Właściciele samochodów elektrycznych potrzebują stacji ładowania do użytku prywatnego z kilku powodów:
Moc stacji ładowania samochodu elektrycznego określana jest na podstawie modelu i mocy domowej sieci energetycznej.
ype2 lub Mennekes (od nazwy firmy deweloperskiej) jest klasyfikowany jako "europejski" port ładowania. Modele samochodów elektrycznych kompatybilnych z ładowaniem z Type2 to: Hyundai Ioniq, Kia Soul EV, Opel Ampera-e, Renault Zoe, "Europejski" Tesla Model S i Model X.
Wtyczka ładowania to 7-pinowe złącze w kształcie ściętego koła u góry. Styki rozmieszczone są w trzech rzędach: w pierwszym - dwa małe, w drugim - trzy o większej średnicy, w trzecim - dwa styki identyczne jak w drugim rzędzie.
W sieciach jednofazowych moc portu jest identyczna jak Type1 i wynosi 7,4 kW. W sieciach trójfazowych o obciążeniu 380 V port ten jest w stanie obsłużyć moc ładowania od 22 do 43,5 kW.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych z UE z portem Type2, w szczególności dla sieci trójfazowej, można zaliczyć do szybkich ładowarek. Dlatego mają szereg znaczących zalet:
O lokalizacji głównej stacji decyduje klient lub pomogą w tym nasi specjaliści, którzy zaproponują optymalne miejsce do montażu.
Z reguły stacje montuje się na ścianie domu, w garażu, na parkingu. W przypadku ostatniej opcji lepiej rozważyć urządzenia ze zdalnym dostępem do sterowania pracą stacji.
Kraj produkcji ma pierwszorzędne znaczenie. W przypadku pojazdów elektrycznych przeznaczonych na rynek europejski lepiej kupić stacje ładowania wyprodukowane w krajach UE i Polsce lub rozważyć opcje produkowane w Chinach.
Obowiązkowo trzeba zwrócić uwagę na certyfikaty i jakość komponentów. Jednocześnie warto osobno sprawdzić, czy wybrany produkt posiada certyfikat, czy tylko deklarację. Przy wyborze typu modułu mocy stacji należy zwrócić uwagę na częstotliwość dalszej eksploatacji. Stacje z przekaźnikiem nadają się do rzadkiego użytkowania, a przy wyższych obciążeniach zaleca się preferowanie stacji ze stycznikiem.
Aby ułatwić eksploatację, wybierz produkt z możliwością regulacji mocy i dynamicznego wyważania. Sprawdź obecność ochronnego urządzenia rozłączającego i wystarczającą elastyczność kabla w chłodne dni.
Konieczne jest zapewnienie gwarancji i serwisu.
Nasza firma zapewnia gwarancję i przyspieszony serwis gwarancyjny. Sprzedajemy tylko sprawdzone urządzenia o wysokiej jakości produkcji. Nasi specjaliści pomagają w doborze stacji, udzielają pomocy technicznej i konfigurują urządzenie do pracy. Firma prowadzi indywidualne konsultacje z każdym klientem, dobierając najbardziej optymalną wersję urządzenia do konkretnego pojazdu elektrycznego. Elastyczny system rabatów obowiązuje przy kolejnych zakupach.