Nowe modele
Stacje ładowania samochodów elektrycznych mają kilka podstawowych standardów, które zależą od regionu produkcji, sprzedaży i eksploatacji samochodów. Świat samochodów elektrycznych zbliża się do stworzenia jednego standardu.Ale dopóki tak się nie stanie, potencjalni właściciele samochodów elektrycznych muszą znać i rozróżniać główne typy portów stacji ładowania, zwłaszcza na rynkach, na których samochody elektryczne są importowane z całego świata.
Posiadanie stacji ładującej, zwłaszcza do użytku osobistego, jest konieczne z kilku powodów:
W ogóle,stacja ładowania samochodu elektrycznego z Europy, USA czy Chin w Twoim domu eliminuje wiele niedogodności związanych z działaniem publicznych stacji ładowania. Najważniejsze, że pozwala znacznie zaoszczędzić na ładowaniu samochodu elektrycznego, nawet pomimo początkowej inwestycji, a w niektórych przypadkach pozwala zarobić na dostępie do połączenia.
Jeśli chodzi o pojemność stacji ładowania, do kwestii jej doboru należy podejść w zależności od potrzeb floty osobistej, częstotliwości ładowania auta elektrycznego oraz możliwości sieci energetycznej.
Standard Type 1 lub J1772 jest uważany za „amerykański”. Jego opracowanie zostało przeprowadzone przez inżynierów z organizacji SAE i zostało wprowadzone w USA w 2009 roku. Specyfiką standardu jest to, że został stworzony do ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych z jednofazowych sieci prądu przemiennego o napięciu 220V. Maksymalna wytwarzana moc pozwalająca na zastosowanie Type 1 to 7,2 kW.
Początkowo standardem były samochody elektryczne na rynek amerykański i japoński, ale później pojawiły się modele europejskie. Wizualnie port ładowania standardu Type 1 to okrągłe złącze 5-pinowe, z trzema stykami o większej średnicy i dwoma o mniejszej średnicy.
Wtyczki w standardzie Type1 posiadają przycisk rozłączający, który należy wcisnąć i odczekać kilka sekund, aby przerwać ładowanie. Nie zaleca się natychmiastowego wyciągania wtyczki, ponieważ może to spowodować uszkodzenie styków.
Najpopularniejsze modele samochodów elektrycznych wykorzystujących ten standard to: Audi A3 Sportback E-tron (o mocy ładowania do 3,7 kW), zmodernizowane BMW i3 (do 6,6 kW), BMW i8, BMW 330e i X5e (3, 7 kW), Mercedes Benz Klasy C C 350 e i S500 e (3,7 kW). Standard wykorzystuje również 24 i 30 kW*h Nissan Leaf o mocy 6,6 kW oraz hybrydy plug-in Porsche Cayenne i Panamera (3,6 kW).
Główną zaletą zakupu stacji ładowania jest to, że możesz podłączyć samochód elektryczny w dogodnym dla Ciebie momencie, gdy jesteś w domu. Po podłączeniu auta elektrycznego do stacji na noc, rano właściciel otrzymuje w pełni naładowany samochód z maksymalną rezerwą chodu, która wystarcza na aktywną jazdę w ciągu dnia.
Instalacja stacji ładowania samochodów elektrycznych z portem Type1 nie jest trudna, jeśli masz własny garaż, szopę lub miejsce parkingowe w pobliżu prywatnego domu. Takie stacje są najmniej wymagające pod względem mocy sieci energetycznej, ponieważ są zaprojektowane głównie na standardowe napięcie.
Ściana garażu lub domu, podpora wiaty samochodowej lub stacja wolnostojąca – to praktyczne możliwości zorganizowania prywatnego ładowania samochodu elektrycznego. W wyborze optymalnego miejsca montażu służą specjaliści naszej firmy, którzy profesjonalnie ocenią wygodę podłączenia oraz ergonomię dalszego użytkowania.
Kraj produkujący stację – jest kluczowym kryterium wyboru. Trzech największych dostawców urządzeń to:
Zalecamy skupienie się na producentach w tej kolejności i, jeśli to możliwe, nie oszczędzanie na sprzęcie.
Kupując stację ładującą upewnij się, że producent posiada certyfikat na ten produkt, a nie tylko deklarację. Zwróć uwagę na jakość komponentów, w tym izolację i elementy złączne.
Ważnym czynnikiem – jest wybór modułu mocy. Stacje ładowania są typu przekaźnikowego i stycznikowego. Urządzenia przekaźnikowe nadają się do rzadkiego użytkowania, stacje ze stycznikiem są przeznaczone do wyższych obciążeń.
Obowiązkowym kryterium – jest obecność wyłącznika ochronnego, regulacja mocy i dynamiczne równoważenie na stacji ładującej. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na taki domowy punkt, – jak dobra elastyczność kabla przy silnych mrozach.
Ostatecznym czynnikiem wyboru jest obowiązkowe zapewnienie gwarancji i serwisu przez producenta i dostawcę.